PUNCT DE PLECARE
Risipa alimentară a devenit un fenomen ce ne afectează pe noi toți și este una dintre cele mai mari probleme ale societății moderne. Doar în România, anual, peste 2,5 milioane de tone de alimente sunt irosite. Cu alte cuvinte, fiecare român aruncă, în medie, peste 7 kilograme de mâncare în fiecare lună. Iar aceste cantități cresc radical mai ales când românii se strâng la masă, împreună cu familia și prietenii: de Paște, de Crăciun sau chiar de 1 mai, peste 49% din risipa alimentară înregistrându-se la nivelul gospodăriilor individuale.
Activitatea Mantia se concentrează pe crearea de strategii și campanii cu impact social și de mediu, proiecte realizate pentru oameni, branduri și mai ales pentru binele social.
ȘI DE UNDE VINE SCHIMBAREA ÎN BINE, DACĂ NU DIN INTERIOR?
”Scopul acestei activări a fost, încă de la început, acela de a conștientiza fenomenul de risipă alimentară, mai ales în contextul grătarelor de 1 mai. Și pentru că ne interesează ca acțiunile noastre să fie unele de impact, și nu facem nicio excepție, am plecat la drum cu acest gând chiar și într-o activare internă. Făcută pentru noi, între noi. Ce a ieșit este de-a dreptul savuros.”, a declarat Loredana Hatingher, Business Director Mantia.
26 APRILIE, ORA 11:09. TOATĂ LUMEA PRIMEȘTE MAILUL DE LA HR
Departamentul de HR anunță că vom fi cu toții parte a unei premiere extraordinare: Mercury360, prin asociere cu Mantia, divizia sa de sustainability & social good, este prima agenție de publicitate din România care lucrează de 1 mai, făcând în felul acesta cel mai ferm statement anti-risipă.
OAMENII REACȚIONEAZĂ
Tristețe mare în agenție. Un munte de nervi răsare în mijlocul oamenilor. Supărarea e în toi. Întrebarea pe care o pune toată lumea ironic, ori de câte ori se arată câte o față nouă este: „Ce faci de 1 mai? N-ai văzut că suntem prima agenție care lucrează ca să nu risipească?”.
Și mailul se înroșește, iar mai jos puteți vedea câteva dintre cele mai savuroase replici.
HR-UL REVINE PE MAIL ȘI SPUNE ADEVĂRUL
Pe scurt: Ziua de 1 mai rămâne liberă, dar ar trebui să acordăm un pic mai multă atenție risipei alimentare pe care o facem de 1 mai, atunci când ne pregătim cumpărăturile pentru clasicul grătar sau o ieșire la iarbă verde.
În acest scop, angajații completează un formular prin care se înscriu în NO WASTE CAMP, adică își iau un angajament virtual de a fi mai conștienți cu privire la resurse. Prin înscriere, le este testată abilitatea de a nu risipi și le este solicitată părerea cu privire la cantitățile de carne și legume necesare pentru o persoană, la grătarul de 1 mai. Este pus în joc și un premiu, iar rata de implicare este de peste 80%.
FINALITATEA: GRĂTARUL ANTI-RISIPĂ
La finalul acestui demers intern, Nicoleta Tupiță, nutriționist dietetician autorizat, cu peste 10 ani de experiență în domeniu, s-a alăturat cauzei noastre și a vorbit comunității Mercury360 & Mantia despre ce presupune risipa alimentară și la ce se referă o alimentație sustenabilă și ne-a ajutat să avem o estimare cât mai clară asupra resurselor necesare pentru un grătar de 1 mai responsabil, anti-risipă, și vine în sprijinul nostru, al tuturor, cu o listă formulată cât mai clar.